Valmet leverar sin andra tissuemaskin直到阿尔及利亚Faderco

Valmet Oyjs pressmeddelande 9 maj, 2019东部时间11:00

Valmet levererar en komplett mjukpapperslinje av typen Advantage DCT 100HS till Faderco i Algeriet。我订购ingår även en omrullningsmaskin och ett omfattande自动化spaket med lösningar för过程- och kvalitetsstyrning。

Ordern bokades I Valmets orderingång för första kvartalet 2019。Värdet på ordern avslöjas inte。

Den nya producktionlinjen installeras på bruket Warak, i Setif i Algeriet。Igångkörning är planerad直到2020年juni。På samma bruk finns轿车tidigare en Advantage DCT100+ maskin från Valmet som startades 2015。

Den nya mjukpapperslinjen kommer att upppfylla fdercos behov utökad production av mjukpappersprodukter。På bruket tillverkas förnärvarande blöjor,卫生servetter och andra mjukpappersprodukter för hemmamarknaden men även för出口till närliggande länder。Den nya produktionslinjen stödjer Fadercos ambition att bli marknadsledande i Algeriet。Den nya maskinen ökar landets生产med 30,000吨每år vilket innebär att Algeriet går från att vara importör till exportör av mjukpappersprodukter。

“Investeringen i Valmets Advantage DCT-teknik kommer att stärka vår production och stödja vår ambition att nå positionen som den femte största exportören i Medelhavsregionen。Vi finns redan i Marocko,突尼斯,利比亚,毛里塔尼亚,塞内加尔,多哥,马里,几内亚科纳克里och卡塔尔bland andra", säger埃莫有, Faderco首席执行官。

“Vi är glada att kunna fortsätta resan som startade 2013, tillsammans med Faderco, genom den nya装置。Valmets ledande teknik för mjukpapperstillverkning i kombination med vår omrullningsmaskin med den unika ENS-tekniken kommer att stödja Fadercos mål att nå en förstklassig mjukpappersproducktion ", sägerBernhard Glifberg,Säljare vid Tissue Mills Business Unit, Valmet。

来自leveransen的Teknisk信息
Den nya mjukpappersmaskinen har en bredd på 2.8米och är konstruerad för en hastighet på 2.000米/分钟。Den ökar Fadercos生产av纸张生产商med 30,000吨år。

I leveransen ingår balhantering, mäldberedningsutrustning, mjukpappersmaskin, omrullningsmaskin och kringutrustning。Mjukpappersmaskinen är utrustad med OptiFlo inloppslåda, en gjuten洋基缸,den välkända advantageteknologien bestående av ViscoNip-press, AirCap-kåpa och WetDust dammhanteringssystem。Omrullningsmaskinen är en F(O)CUS Reelite ENS. Mäldberedningssystemet omfattar OptiSlush-uppslagare, OptiFiner-raffinörer och OptiScreen-teknologi。

I automationspaketet ingår Valmet DNA processkontroll och Valmet IQ kvalietetkonstroll。Komplett安装sledning, utbildning,启动och idrifttagning ingår också。Leveransen är baserad på Valmets设计av海拉bruket。

维美德优势DCT 100HS纸巾机

Om Faderco Warak

Faderco är ett Algeriskt företag som verkar inom industrilell卫生genom bommullsbaserade生产者och absorberande hygienartiklar。Företaget grounds 1986 och börsnoterades 2009。我dag har man mer än 1.800 anställda och elva varumärken I sju strategiska affärsområden samt två dotterbolag och Faderco fortsätter sin väg mot att bli ett väletablerat internationellt företag。

Företaget producerar blöjor för barn och vuxna samt pappersproduckter i industrikomplexet i Setif, som öppnades i juli 2012。Därutöver har företaget andra produktionsenheter I Algeriet。Inräknat både grossistförsäljning och direktförsäljning har Faderco en komersiell täckning på 80%我阿尔及利亚。Företaget出口商även生产者till andra länder i Nordvästra非洲och撒哈拉以南。

企业沟通

För ytterligare信息,vänligen kontakta:
Bernhard Glifberg,维美德纸巾厂销售经理,电话+46 705171427
简·埃里克森,维美德纸巾厂销售副总裁,电话+46 705 171490

Valmet Corporation är den ledande globala utvecklaren och leverantören av过程技术,自动化和服务inom massa-,造纸- och能源工业。Vårt mål är att ge våra kunder världens bästa service。

Valmets omfattande teknikutbud inkluderar såväl massabruk, producktionslinjer för纸巾,kartong och纸,som kraft- och värmeanläggningar för energiproduction。Valmets innovativa service- och automationslösningar förbättrar driftsäkerheten och prestandan i våra kunders processor och effektiviserar användningen av råmaterial och energi。

Valmets nettoomsättning 2018 var cirka 3,3 miljarder欧元。Våra 13 000 medarbetare runt om i världen芬兰人nära昆德拉och arbetar för att förbättra deras resultat - varje dag。Valmets huvudkontor ligger i Esbo,芬兰,och företaget är noterat på NASDAQ Helsingforsbörsen。

Mer信息芬兰påwww.blumebaby.comwww.twitter.com/valmetglobal

个人资料的处理